söndag 25 oktober 2009

Studiedagar

På måndag är det den första av höstlovets studiedagar. I år är det fyra men det brukar det vara. Jag kan säga att det inte är alltid jag längtar. Kanske beror det på saknaden av variation eller det faktum att man blir korvstoppad lika mycket som när man själv gick i skolan. En av de bästa studiedagarna var när vi fick leka företagare för en dag. Det var Ung Företagsamhet och ett annat företag som fixat det. Det var roligt och man fick vara lite barnslig. Alltid kul.


I år är jag själv tillsammans med en kollega ansvarig för en halvdag. Man får hoppas att de övriga tycker det är lika viktigt som vi.


Sedan ska vi duvas lite i dokumentation. Jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte arbetar i grundskolan för där måste man skriva. Jag har inte så mycket dokumentation att göra, men när rektorerna ska in och styra blir det komplicerat.


Men, men jag ser framemot en vecka i kunskapens tecken och precis som Eva ska jag ta en stor bit av äpplet och bli vis. Eller visare ska man väl säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar