fredag 13 november 2009

Kulturfyran om ryggskott och årets bästa

RS som brukar göra Kulturfyrorna har fått ryggskott, så idag får jag chansen. Igår var jag på Joan Baez konsert på Cirkus tillsammans med RS (kanske var det därför hon fick ryggskott?).
Den konserten var nog den bästa konsert jag någonsin sett.Så jag tänkte fråga er lite om bästa saker och om ryggskott.

1. Har du haft ryggskott någon gång?

Ja, några gånger. Det är som om någon kört in en bräda i ryggen och sedan ska man flytta sig och böja sig utan att kunna. Jag älskar därför min kiropraktiker som hjälper mig när detta händer. Det är svårt att stå vid elevernas bänkar vid dessa tillfällen.

2. Vilken är den bästa konsert du någonsin varit på?

Jag tror det var U2 när de var här förra gången. Det var Göteborg 2005 och det var så bra. Jag var där med en gammal vän som är lika U2-nördig som jag. Det var varmt, det var bra och alldeles underbart.

3. Vilken är årets bästa kulturhändelse för dig hittills?

Jag vet att många inte tyckte det var så bra men Madonna. Jag har väntat i år och äntligen och visst jag saknade några låtar men me happy anyway. Sedan kan jag tycka att hypen kring Kepler visar vilken liten ankdamm Sverige är.

4. Vilken är den bästa boken du läst i år?

Jag har hållit mig till gamla godingar i år så det måste bli Leo Tolstojs Krig och fred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar