onsdag 4 november 2009

Mitt liv som bokhylla

Jag snodde den här på http://www.sprakmakargatan.se/. Jag kände att jag inte kunde låta bli.
Det är svårt om det dessutom ska vara böcker man själv har läst. Däremot så är det en bok som jag vill läsa.

Låt böckerna beskriva ditt liv!Besvara frågorna genom att använda titlar från böckerna i din bokhylla.

Är du man eller kvinna? Anna Karenina

Beskriv dig själv: Hon går genom tavlan ut ur bilden

Hur mår du? På spaning efter den tid som flytt.

Beskriv stället du bor på: Populärmusik från Vittula

Vart skulle du vilja resa?Kosmos - en kortkort historik

Beskriv din bästa vän: Förnuft och känsla


Vilken är din favoritfärg? The Color Purple

Hurdant väder är det just nu? Snö och aska

Vilken är din favoritårstid? April i Paris

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? Waiting for Godot

Vad betyder livet för dig? Störst av allt är kärleken

Hurdant är ditt parförhållande? Tillsammans är man mindre ensam

Vad är du rädd för? Kaos är en vän till mig

Dagens aforism: Borta bäst

Vilket råd skulle du vilja ge? Lyckan, kärleken & meningen med livet

Ditt motto: Konsten att vara snäll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar