måndag 1 februari 2010

Björklundland

Ibland undrar jag vad alla våra politiker skulle göra om de inte var just politiker. Vem vet, kanske vår käre major skulle vara kvar i försvaret och prata om disciplin och ordning på luckan. Synd bara att även det militära står inför stora förändringar. Annars, ta tillbaka karln!! Nu!! Bums!! Det är en order för i h...vete. Jag tror inte de lyssnar på mig, jag är ju bara lärare.

Jag tittade på debatten igår. Med lite ordning och lite betyg blir allt bättre tydligen. Dessutom är det tydligen det som vi vill ha, vi i skolan. Jag blir så arg för det finns alla typer av lärare precis som det finns alla sorters elever. Det som passar en passar inte alla. Jag vill ha en skola dit jag trivs att gå, där jag möter mina elever som individer och inte som fiender. Jag vill ha en skola som styrs av människor som vet vad en skola är. Jag vill ha en skola som världens bästa, och som alla kan vara stolta över.

Flummigt? Okej, det står jag för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar