onsdag 31 mars 2010

Film, film och mera film

Jag älskar filmer. Jag har en pappa som inte läser så bra och hans sätt att ta till sig berättelser och underhållning samt avkoppling har alltid varit film. Som ung tittade han på tre gånger så mycket film som hans kamrater. Denna passion har han gett till sina två döttrar. Jag och min syster älskar också film. Vi ser nästan allt och älskar att diskutera film. Detta har gett mig en stor fördel i mina studier för som 19-åring på litteraturvetenskapen hade jag ett stor referensmaterial att ta till. Jag ser fortfarande mycket film säkert blir det tre eller fyra i veckan. Jag ser också mycket tv-serier. Eftersom mina audiovisuella sinnen är mer dominanta än andra så är det inte så konstigt. Min passion för böcker ska jag ta en annan dag.

Jag vill därför ge min pappa ett påskägg med en biobiljett så att vi kan gå och se det här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar