måndag 31 maj 2010

The Pacific - en uppföljare


Tio år tog det. Sedan kom den och den är lika bra. Jag pratar om Tom Hanks och Steven Spielbergs uppföljare till Band of Brothers. Den heter The Pacific och det handlar om de stackars pojkar som slogs om några obebodda öar i Stilla Havet. Det är bra filmat och man kan verkligen känna smärtan som de upplevde.

De här serierna är en naturlig fortsättning på Hanks/Spielbergs Rädda menige Ryan, vilket för övrigt är en underbar film. Jag är så ensam bland mina tjejkompisar att gilla denna typ av serie och film. När jag väl hittar någon som tycker om det är det ofta en man. Vad gör det men jag tror att man missar en hel del. Framförallt säger krigsfilmer mycket om manlig kamratskap och hur man litar fullt på sin kamrat i en stridssituation.

Jag tackar för denna serie. Jag lämnar er med en bild över Iwo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar