lördag 4 september 2010

Höstliga funderingar


Så det är dags för höstens första kulturfyra.Ja vad ska vi göra nu under hösten tycker ni?

1. Vilken bok ska du läsa härnäst?

Jag ska läsa den otroligt bra boken Religionsociologi. Jag hoppas den är bra men antagligen är det upp och ned. När man pluggar 50% samtidigt som man arbetar 100% får man allt välja vad man ska läsa. Men lite spännande är det alltid.

2. Vilken musik lyssnar du på mest för tillfället?

Det är nog Norah Jones. Jag har fått en av hennes The Fall nyligen. Den spelar i min Ipod. Annars lyssnar jag mest på ljudböcker, just nu. Pendlar en timma i bil varje dag och det är ett bra sätt att ta till sig litteratur och komma till och från jobbet på.

3. Vilket tv-program tänker du se härnäst?

Jag ska se True Blood säsong 3 som har börjat på Canal Plus. Me likey.

4. Vad betyder hösten för dig? Gillar du hösten eller gillar du inte hösten?

Jag gillar hösten eftersom det kan vara varmt, vackert men jag hamnar inte i svettkoma. Det är också kul med alla starka färger som kommer. Det blir så mysigt och murrigt i naturen också. Sedan betyder hösten mat från naturen. Det är dags att gå ut och ta in skafferiet som har växt till i sommar ska plockas och beredas samt njutas av. Farmor och jag gjorde svampsoppa, äppelmos och lingonsylt. Det är höst för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar