lördag 16 oktober 2010

En lista så här en lördag

Vilken svordom använder du mest? "Men va fan" är en klassiker. Mina elever vet precis vad som väntar efter det. En hel harang om hur knäpp vår IT-utrustning är på skolan. 
Äger du en iPod? Ja
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 5.40.
Hur många resväskor äger du? 4
Använder du flip-flops? Nej, knäpp tå.
Var köper du dina matvaror ifrån? ICA Maxi
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta bilden. Ser ut som ett skogtroll annars
Viken var den senaste filmen du såg? Law abiding citizen
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?Vilket som, bara jag är på humör så spelar det ingen roll.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En bil till mig själv som är en ekobil och sedan en resa till Kina.
Har någon någonsin kallat dig lat? Ja, en del gör det. Men de känner inte mig speciellt bra.
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej jag tittar på tv en stund innan.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? En ljudbok, Mordets praktik av Kerstin Ekman.
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Robbie Williams och Gary Barlows Shame är bra.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Ja, två av mina kollegor är ihop. Den ene är gift.
När var senast någon stötte på dig? Hmm, förra veckan på nätet. Vilket kryp.
Vad åt du till middag senast? Smörgåstårta, hemmagjord.
Använder du huvtröjor? Nej, svettas för mycket.
Kan du vissla? Ja
Vem var den senaste som ringde dig? En elev om en uppgift.
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?Nada, jag spyr av allt.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Japp, det är nog oundvikligt.
Vilket riktnummer befinner du dig i? 070
Tittade du på tecknat när du var liten? Ja, det som fanns.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Ett av de största i Sverige.
Hur många syskon har du? Ett.
Är du blyg inför det motsatta könet? Alltid blyg 
Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen, däremot vem som skrivit filmen, regisserat den coh producerat den.
Äger du några band t-shirts? Nej
När flög du senast? Till Wien i somras.
Hur många stolar står kring ditt köksbord? 4 och en soffa.
Läser du för skojs skull? Ja, men lyssnar just nu i bilen till jobbet.
Pratar du några andra språk? Engelska och kass franska numera.
Diskar du din egen disk? Ja, alltid.
Har du gråtit offentligt? JA! När jag blir arg kan jag gråta, det är en reflex för att inte gallskrika.
Har du en stationär dator eller en laptop? Lap.
Försöker du alltid lära dig nya saker? Ja, men ibland glömmer jag lika fort.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Nej, lite nålrädd. 
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?Nej, vem som.
Kan du kasta macka? Japp, 15 är mitt rekord.
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej
Vad har du med dig in på bion? Popcorn och Cola. Något med Cola och salt som är film för mig.
Vem var din favoritlärare och varför? Anette och Dick. Svenska, religion och historia hade de. Mina ämnen, vad konstigt ;-).
Har du dejtat någon av en annan religion? Ja, en buddhist.
Vad har du för väder? Frost och sol.
Har du en blogg? Mais oui.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?Svenska, religion och historia med lite filosofi i bakgrunden.
Gillar du att flyga? Nej.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Empati
När sov du senast på golvet? I våras när ryggen la av totalt.
Vilken är din favoritdrink? En appletini.
Gillar du din boendesituation? Ja, fast jag skulle vilja bo i en lägenhet med inbyggda bokhyllor. 
Vilken är din mammas hemstad? Örebro
Din pappas hemstad? Samma
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Åtta helst
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Ja, det är tungt att skola in nya ettor på gymnasiet.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?Nej
Vilken är din favoritfrukt?Äpple
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?Nej
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 35
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?Rättså
Tror du på liv på andra planeter?Ja, varför inte. Det finns miljarder planeter antagligen. Så någonstans kanske det finns annat liv.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? riktigt arg?En kollega.
Tror du att Gud är man eller kvinna?Om Gud vill är det nog både ock.
Vad var det senaste du åt? Yoghurt
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Beror på människan, inte könet.
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Det var ett namn som pappa tyckte passade mig.
Gillar du senap? Bara i mat, inte i sig självt.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Såja, nu går vi vidare.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? NEJ!
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Ja, du. Det skulle väl vara Muriel från Muriels bröllop.
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Ja, en tv-serie som inte finns i Sverige. Den brittiska versionen.
Tycker du om att krama folk?
Människor jag gillar.
Skulle du säga att du är trendig?
HA,..nej.
Äger du en digitalkamera?
Ja.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Babben. Antagligen för att jag är lika kul.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Nej, det var ju bara viktigt för den andre inte för mig.
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Många.
Tycker du att du är attraktiv?
Nej,
Vad är du allergisk mot?
Lök och lökväxter.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej. Kanske om det varit isbjörn eller något sådant.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Sven-Oscar eller Per-Oscar, mamma var inne på dubbelnamn.
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar