lördag 20 november 2010

Kulturfyra om digitala böcker

Denna vecka handlar det om digital böcker och ljudböcker. Håll till godo.

1. Läser du böcker digitalt?
Nej, jag har aldrig gjort det men jag har en far som har köpt en del. Han kan läsa dem via datorn med sina läsprogram. Jag förstår inte poängen med att läsa på en skärm eftersom det irriterar ögonen mer. Men jag har läst en hel del kurslitteratur digitalt då vissa artiklar endast går att ladda ned.

2. Kommer du att skappa en ipad när de kommer till Sverige?
Nej, tror inte det. Inte på en gång. Kanske om den blir ett bra arbetsverktyg och anpassningsbar till resten av världens PC-beroende.

3. Lyssnar du på ljudböcker?
Japp, jag pendlar varje dag med bil och tycker att det är lagom att lyssna på böcker då. Jag brukar också lyssna på sommaren när jag bakar eller syltar. Då kan jag göra två roliga saker samtidigt ;-).

4. Och sist men inte minst: vilken bok läser du nu? Och i vilket format är den: inbunden, pocket, digital, ljudbok?
Jag lyssnar på Lyckan är en sällsam fågel av Anna Gavalda. Det är Anders Ekborg som läser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar