torsdag 31 mars 2011

Lite roligt

Jag var och handlade idag och stod och funderade över tesorter när en pappa och hans lilla tjej, kanske 5 år, kom och tittade på choklad. Pappan ställde ned sin korg och tittade på dottern och bad henne stanna där. Pappa gick och efter tolv sekunder gjorde också flickan det. Jag blev lite nervös eftersom barn försvinner dagligen. Flickan kom tillbaka först med ett flingpaket, som är helt rosa. Hon plockar bort pappans lite tråkiga flingor. Tittar runt, tittar på mig och lägger i sina rosa. Tar pappas paket och går iväg. Tjejen kommer tillbaka och ställer sig bredvid korgen och ser oskyldig ut. Efter en stund kommer pappa. Han tar korgen i ena handen och dottern i andra. Jag går mot kassan och framför mig står pappa och dotter. Varor plockas upp och då ser pappa vad dottern lagt i. Hon överlycklig skriker:
-April, april.

Sedan skrattar hon, jag, kassörskan och  pappa också efter en stund. Snacka om att vara ute i god tid ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar