söndag 12 juni 2011

Alfabetutmaning 2.0 del 2

Böcker jag tänker läsa i denna utmaning. Ska sägas att jag äger alla utom Trotzig men jag läste henne som universitetslitteratur så det räknas. Vi får se hur det går. Jag har hittat ett par böcker till. Eftersom jag ska läsa en kurs om Chick lit i sommar måste några böcker bytas ut. Fortfarande inga på å, å och ö. Jag får leta vidare.

A - Alaa Al-Aswany - Yacoubians hus
B -Dan Brown - Den förlorade symbolen
C - J.M Coetzee - Onåd
D - Nick Drake - Nefertiti - Dödsboken
E - Ben Elton - Fruktlösa försök
F - Helen Fielding - Olivia Joules fria fantasier
G - Anna Gavalda - Lyckan är en sällsam fågel.
H - Emma Hamberg - Baddaren
I - Kajsa Ingemarsson - Små gula citroner
J - Jonas Jonasson - Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
K - Franz Kafka - Förvandlingen
L- Primo Levi - Är detta en människa?
M - Vilhelm Moberg - Utvandrarserien
N - Håkan Nesser - Maskarna på Carmine Street
O - Joyce Carol Oates - Älskade syster
P - Peter Pohl - Vi kallar honom Anna
Q -
R -Denise Rudberg - Jenny S
S - W.G. Sebald - Austerlitz
T- Birgitta Trotzig - Dykungens dotter
U-
V - Emma Vall - Bränd bild
W - Eva Wikander - Den där Jenny
X -
Y - Robin Young - Korståg
Z - Monica Zak - Alex Dogboy
Å -
Ä -
Ö - 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar