söndag 28 augusti 2011

Söndasenkät supreme del 3

1. Den bästa boken du läste förra året?
Med tanke på att jag läste typ tre böcker så får det bli Rotlös. Annorlunda och bra. 


2. En bok du läst fler än tre gånger?
Det är nog Ulrike och kriget och Ulrike och freden. Mer än 30 gånger kanske. Det var min dröm för en b-uppsats i litteratur men det blev Lagerlöf istället.


3. Din favoritbokserie?
Mina drömmars stad-sviten av Fogelström.


4. Din favoritbok ur favoritbokserien?
Den första Mina drömmars stad.


5. En bok som gör dig glad?
Jag gillade faktiskt Populärmusik från Vittula något otroligt. Den får mig att skratta. Det är en bra bok. 


6. En bok som gör dig ledsen?
Det är ganska många men en som får mig att gråta är Hon går genom tavlan ut ur bilden. Den är så hemsk.

7. Mest underskattade bok?
Jag tycker att många fler borde läsa Burman. Inte bara en bok utan alla. Så det så.


8. Mest överskattade bok?
Allvarligt. Liza Marklunds Gömda.


9. En bok du inte trodde du skulle gilla men kom att älska?
Nej, jag kommer inte på någon. Pass.


10. Favoritklassiker?
Anna Karenina. Me like so much.

11. En bok du hatade?
Åh, jag gillar verkligen inte Gömda. 


12. En bok du älskade men som du inte längre älskar?
Jag älskade Inte utan min dotter ett tag men det var länge sedan.


13. Din favoritförfattare?
 Joyce Carol Oates.

14. Din favoritbok av favoritförfattaren?
Blonde. Behöver jag säga mer?


15. Din manliga favoritkaraktär?
Jag är hemligt kär i kapten Wentworth i Austens Övertalning. Varför vet jag inte. Det bara är så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar