söndag 1 januari 2012

Böcker jag läst 2011

1. Den värsta läsupplevelse du haft under året?
Seriöst måste jag säga Kepler. Kanske lite bättre med tiden men väldigt mycket hyp. Jag bara säger, too much. 


2. Vilken bok har påverkat dig mest under 2011? 
En bok jag läst i min kurs. Att handleda i praktik och teori. Svårt men intressant. 


3. Har du läst någon bok som du blivit riktigt skrämd av under året som gick?
Nej, kanske lite Hypnotisören av Kepler. Skrämmande när man är ute i mörkret och går. 


4. Vad använder du som bokmärke?
Det är nog vad som finns. Helst ett fint men papper går också bra. Kvitton är guld. 


5. Vad var den första bok du läste 2011?
Det var nog Är detta en människa? i min andra kurs. En så ledsam bok.


6. Vilken bok läser du nu?
Jag läser två. Det är slutet på Paganinikontraktet av Kepler och Alaa Al-Aswanys Yacoubians hus.

7. Och vilken sida är du på?
Båda är ljudböcker så skiva 10 och skiva två. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar