onsdag 4 januari 2012

Dag 03 – Mina föräldrar

Min pappa växte upp i ett litet samhälle nära den ort jag och min familj bor på idag. Han har en storebror och föddes faktiskt hemma i soffan. Han har arbetat med samma sak i nästan 45 år. Han är snäll och gillar film. 


Min mamma föddes på den ort där vi bor. Hon har inga syskon och var nog den första i sin klass som hade skilda föräldrar. Min mamma är snäll och gillar böcker. 


De träffades 1975 och ett år senare var de gifta och hade mig. De har bott på samma hus i 33 år. De är samlare båda två så därför passar de så bra ihop. De har två irriterande vanor. Mamma älskar att tvätta och pappa klipper gräset eller skottar sin uppfart med en passion. Det är fan inte normalt att göra det så ofta. 


Det enda de inte är överens om är husdjur. Mamma vill inga ha och pappa vill ha hund, katt och fågel. Vi har haft hund och fågel när jag var barn men känner jag mamma rätt så aldrig mer. Om inte pappa lyckas tjata ut henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar