tisdag 10 januari 2012

Dag 09 – Min tro

Det är lite ibland fult att tro på Gud. Det är rationellt eller ens modernt. Jag har vänner som är kristna och tycker därför att mycket i tron och även kyrkan är godhet och snällhet. Jag har alltid stöttat kyrkans ideella arbete och när en arbetskamrat hade varit i Afrika för några år sedan så följde hon med mig till ett arbetsmöte sedan. Lite har hon ändrat sig.

Men min egen tro då? Jag tror på snällhet och godhet. Ärlighet är bra men den kan vara grym och det gynnar inte alltid alla. Är man generös med sig själv så får man tillbaka. Jag tror också på Gud för annars skulle inte världen vara vacker eller barn finnas. Men framförallt skulle vi inte vara så nyfikna och snara att inte tro på Gud. Det finns många olika sätt att tro och det gäller att hitta sitt eget. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar