söndag 13 maj 2012

11 frågor en söndag

1. Vilken bok ger dig vårkänslor?
Det måste vara en av Astrid Lindgrens berättelser om Emil i Lönneberga eller Bröderna Lejonhjärta. 


2. Det är snart skolavslutning. Vad köper du för bokpresent till en nybakad student?
Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams.


3. Vilken författare tycker du får för tok för lite uppmärksamhet?
Men, vad svårt. Säkert någon stackars östeuropeisk författare som jag inte kommer i håg just nu.

4. Vilken bok inspirerar dig?
Flickan som uppfann livet. 


5. Vilken bokkaraktär skulle du vilja ha som vän?
L.M. Montgomerys Diana. Vilket tålamod hon har med Anne.


6. Vilken författare hade du helst velat träffa?
Jag skulle ha velat träffa Jane Austen. 


7. Vilken bok läser du helst högt?
Möss och människor av John Steinbeck.

8. Vilket bokformat föredrar du?
Inbundet. Det känns som en riktig bok då.

9. Har du någon gång ljugit och sagt att du läst en bok trots att du inte har det?
Japp, i skolan. Jag hade inte tid att läsa en bok och syrran hade skrivit en recension på samma bok. I used it. Fatta. Skäms på mig.


10. Vilken bok erkänner du inte att du läst?
Nja, kan jag väl inte säga här.


11. Vad läser du helst en långhelg som denna?
Nästa långhelg blir det kurslitteratur.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar