söndag 1 juli 2012

11 frågor en söndag

1. Bokus eller Adlibris?
Det beror på var boken är billigast och var den finns.

2. E-bok eller ljudbok?
Ljudbok eftersom jag kan lyssna när jag åker bil.

3. Bästa tidning eller tidskrift om litteratur?
Jag läser nog ingen sådan faktiskt. Jag bläddrar i DN ibland.

4. Hur många lån har du på ditt lånekort just nu?
22. Men jag läser två kurser på universitet också.

5. Vilka tre författare skulle du vilja ha med i din läsecirkel, ni blir bara fyra?
Kanske, om jag får plocka fritt, ett tjejtema. Jag skulle vilja ha med Jane Austen, Selma Lagerlöf och Joyce Carol Oates.

6. Vilken bok har du haft för stora förväntningar på?
Tillsammans är man mindre ensam. Inte riktigt min grej har jag insett.

7. Ditt favoritbibliotek?
Det som finns där jag bor. Vackert och bra personal. Bäst i länet där jag bor faktiskt. Smaka på den.

8. Köpa eller låna böcker?
Köpa. Men låna är bättre för utrymmet.

9. En bra presentbok till ett brudpar?
Var rädd om ditt äktenskap! av författare Kass P Dotterweich

10. Vilken författare skulle du vilja intervjua på Bokmässan i höst?
Vet inte faktiskt. Jag skulle nog faktiskt inte våga.

11. Vad skulle din självbiografi heta?
I huvudet på en nörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar