söndag 2 september 2012

11 frågor en söndag

1. Vilken film såg du senast?
Rocknrolla av Guy Ritichie

2. Vilken film ska du se härnäst?
Tja, jag måste fundera lite. Bee Movie tror jag.

3. Hur väljer du vilka film du vill se? Ex omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?
Jag läser på SF, kollar bloggar, kollar imdb och läser i tidningar.

4. När blir en film för lång?
En film som ibland inte riktigt hänger ihop. Början och slut talar olika språk.

5. Ser du enbart filmer med engelska eller svenska som språk?
Nej, jag ser filmer från andra länder med.

6. Vilken film kände du senast att du var tvungen att försöka övertala ALLA dina vänner att se?
Nyckeln till frihet.

7. Kan du stänga av en film som du tycker är tråkig? Isåfall, när ger du upp?
Ja, faktiskt. Det finns några filmer som det har hänt med. När det är för dumt.

8. Vilken genre är överrepresenterad i din filmhylla, och vilken finns inte alls?
Jag tror att action finns för mycket av. Det finns allt.

9. Favoritfilm just nu?
Igelkotten.

10. En film som beskriver dig?
Short cuts

11. Ge ett filmtips.
Tja, varför inte ägna en dag eller en hel åt att se riktigt bra brittisk film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar