söndag 9 september 2012

11 frågor en söndag

1. Vilken författares böcker har du flest av i bokhyllan?
Rowling ligger bra till. Likaså Herman Lindqvist.

2. Vilken litterär karaktär skulle du vilja vara? Och varför?
Jag skulle nog vilja vara Sherlock Holmes för han är så smart.

3. Vad är ditt sämsta bokminne?
Det var nog att läsa tre sidor ur Mein Kampf. Brr.

4. Skulle du vilja ha en bokhandel eller vara författare?
En bokhandel. Det är mer beroendeframkallande.

5. Vad är ditt drömresmål?
Så många ställen men månen vore något.

6. Vad är din favoriträtt?
Allt med kyckling.

7. Vilka tre böcker skulle du rekommendera?
Jag tycker man ska läsa Möss och människor,  och valfri bok av Selma Lagerlöf eller Toni Morrison.

8. Vilken bok vill du ha en uppföljare till?
Kanske till Möss och människor. Vad händer med George?

9. Vilket är ditt bästa bokfynd?
Jag köpte Bonniers litteraturhistoria för 200 spänn. Sweet.

10.Vilken är den sämsta och den bästa bok du har läst i år?
I år måste det vara följande. Sämst är Viveca Stens I natt är du död. Jag måste säga att Narrens uppdrag är en bra bok.

11. Läser du någon bokserie? Vilken? Om du inte läser någon bokserie, finns det någon du skulle vilja läsa?
Nej. Jag läste Harry och läser lite blandat just nu. Är sugen på Robin Hobbs serie dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar