söndag 16 december 2012

Julbokenkät

Med en vecka kvar till jul tänkte jag skriva om vad jag vill ha.

1) Vilken bok önskar du dig i julklapp?
Jag önskar mig Gardells Torka aldrig tårar utan handskar och Peter Robinson samt lite faktaböcker.

2) Om du fick ge en bok till vilken känd person du vill, vilken person skulle du välja och vilken bok? Skriv gärna varför.
Jag skulle nog ge Gardells bok till Mitt Romney bara för att upplysa honom hur det kan vara.

3) Nämn en bok som du tänker ge bort i julklapp
Jag tänker ge bort Tintin till en som samlar. Jag hittade en gammal engelsk version. Samt en Buffyserie till en annan. Mamma får väl några böcker men det är bara att välja någon.

4) Har du någon jultradition som du följer varje jul?
Ja, vi äter gröt och delar ut några få paket på morgonen.

5) Vad har du alltid på ditt julbord?
Vi har alltid skinka och mörk sirapslimpa istället för vört.

6) Vad önskar du dig i julklapp utöver boken i fråga 1.
Filmer och lite prytslar till köket. Gärna en bakmaskin så jag hinner baka mer bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar