söndag 24 februari 2013

100 svenska klassiker 90-81


81. Herbert Tingsten - Mitt liv
Nej, den här boken känner jag mig inte pepp på.

82. Tomas Tranströmer - Dikter
Har jag läst delar av. Det finns en del att använda sig av.

83. Vilhelm Moberg - Raskens
Den här boken är en klassiker och värd att läsa. Eller se serien.

84. Jonas Waern - Katanga
Jag har faktiskt inte hört talas om den här boken hur mycket jag än funderar.

85. August Strindberg - Ett drömspel
Underbar men kräver sin åskådare.

86. Astrid Lindgren - Barnen i Bullerbyn
Självklart har jag läst den men den är inte en superklar favorit.

87. Dan Andersson - Svarta ballader
Farfars husgud som jag lyssnat till i många år.

88. P O Enquist - Musikanternas uttåg
Jag gillar författaren men vet inget om boken.

89. Maja Ekelöf - Rapport från en skurhink
Nja, jag vet inte om jag vill läsa denna.

90. Peter Englund - Brev från nollpunkten
Denna bok i frökens bokhylla och ska väl läsas någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar