söndag 31 mars 2013

100 svenska klassiker 40-31

31. Bo Giertz- Stengrunden
Ska jag vara ärlig har jag aldrig hört talas om denne författare. Men så kan det också vara.

32. Sara Lidman - Jernbane-eposet
Lidman är bra så hennes stora bok borde vara det med antar jag.

33. Jan Fridegård - Lars Hård
Denna bok kräver sin läsare och jag är nog inte riktigt rätt person för just herr Hård.

34. Pär Lagerkvist - Barabbas

35. Selma Lagerlöf - Löwensköldska ringen
Älskar Selma och denna bok är bra. Den är hon i ett nötskal.

36. Stig Claesson - Vem älskar Yngve Frej?
Jag läste denna som tonåring på gymnasiet och jag älskar nog inte Frej men Claesson är okej.

37. Astrid Lindgren - Samuel August i Svedstorp och Hanna i Hult
Jag älskar Astrid men har inte läst denna. Det kanske man borde.

38. Jerzy Einhorn - Utvald att leva
Denna borde vara intressant för det har jag inte gjort. Kanske något att leta på och sätta tänderna i.

39. Gunnar Ekelöf - Samlade dikter
Vissa älskar jag, andra funderar jag över vad man vill ha sagt.

40. Lars Ahlin - Natt i marknadstältet
Jag gillar Ahlin men har inte läst just denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar