söndag 17 mars 2013

100 svenska klassiker 60-51

51. Sara Lidman - Lifsens rot
En bra bok som är värd lästid.

52. Astrid Lindgren - Mio min Mio
Jag har läst men det är inte min favorit. Jag gillar bröderna.

53. Nils Ferlin - Får jag lämna några blommor
Jodå, det är som Ferlins andra dikter, en aning vemod.

54. Torgny Lindgren - Hummelhonung
Har jag inte läst.

55. Kerstin Ekman - Rövarna i Skuleskogen
Har jag inte heller läst.

56. Henning Mankell - Comédia infantil
Nej, inte den här heller.

57. Vilhelm Moberg - Soldat med brutet gevär
Den finns väl där i lästhögen. Den är ganska självbiografisk om jag inte minns fel. En ung man som arbetar sig uppåt i världen.

58. Majgull Axelsson - Aprilhäxan
Den ligger i borde läsa-högen.

59. Sten Selander - Det levande landskapet i Sverige
Öhh, vem?

60. Carin Burman - Den tionde Sånggudinnan
Feel the love och läs! Basta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar