lördag 30 mars 2013

Mördaren ljuger inte ensam



Jag ska erkänna att jag är lite betuttad i Christer Wijk. Det har jag alltid varit och kommer nog alltid att vara det. Det spelar ingen roll vem som spelar honom och även Ola Rapace som jag har ett kluvet förhållande till fungerar.

Det är lite roligt med tidstypisk film. Denna film andas femtiotal på hög nivå. Till och med frisyrerna gör det hela mer speciellt och att de röker hela tiden. Tuva Novotny är också bra.

Det är midsommar och på en ö firar en mängd unga, framgångsrika människor tillsammans. De flesta känner varandra och egentligen är det Puck som är ny i gruppen. Midsommardagens morgon går hon för att bada när hon ser ett lik. Detta blir starten på en mordutredning som leder till fler mord.

Det är ju lite nostalgi att se filmen men den är lite seg. Dock tycker jag att det är lite kul med en svensk pusseldeckare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar