söndag 12 maj 2013

60 FRÅGOR i tre delar (del 1)

1. Hur gammal är du? 
37
2. Hur gammal känner du dig? 
Tja, i hjärnan är jag nog 28.
3. Vad har du gjort i dag?
Jag har vaknat och diskat samt sett en film.
4. Vilken film såg du senast? 
Blades of Glory
5. Vem ringde du senast?
Syrran
6. Är du besatt av någonting?
Jodå, det är en del. Matlagningsprogram t.ex.
7. Är du rädd för blod? 
Nej, bara om det kommer näsblod när det inte ska. Jag har blött näsblod på en arbetsintervju. Det jobbet fick jag inte.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? 
Min soffa med kuddar och en filt. Min balkongdörr är öppen och det drar faktiskt lite.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? 
Jappamän, Olof Palme, Carl Bildt, Thorbjörn Fälldin, Per-Albin Hansson, Tage Erlander.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? 
Nej, historielärare och nörd i ett.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Svart.
12. När vaknade du i dag?
Vid sex.
13. Vilken är din favorithögtid? 
Julen. Jag gillar dofterna, maten och lugnet.
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? 
London
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Nej, jag kommer inte på någon. Eller jo, bondvischan utanför Washington D.C. Det är något jag klarar mig utan.
16. Hur vill du tillbringa din pension? 
I lugn och ro och gärna resande.
17. Vad lyssnar du på just nu? 
Ingenting.
18. Har du någon gång brutit ett ben? 
Nej, tack för det.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? 
Mjöl, ägg, mjölk, salt och färs.
20. Vem är din favoritkändis? 
Det finns många men jag kör på George Clooney som har ett stort socialt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar