torsdag 27 juni 2013

Out of Sight



 Åh, jag stör mig lite på Clooneys halva Elvisfrilla. Det är nog så jag måste beskriva den. Men jag älskar den här filmen. Det är charmigt och smart. Man kan förstå hur det blev Oceansfilmerna efter detta.

Clooney spelar Jack, bankrånaren som rånat flest banker i USA, och som bestämmer sig för att rymma och göra en sista stöt. Jennifer Lopez spelar Karen Sisco, en marshall som har hand om fångtransporter. Dessa två möts den dagen Jack rymmer. Den gnista som tänds mellan dem gör dem lite perplexa. Dessutom blir de lite dumma. Fast det är så charmigt att just detta sker.

Jag gillar den här filmen. Det finns en skön ton som jag ibland saknar i andra Soderberghfilmer. Men vi är alla olika och alla kanske inte gillar den här filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar