fredag 11 oktober 2013

Chasing Amy



Holden är en serietecknare som tecknar en serie med Banky. De har arbetat ihop nästan sedan high school och de är ganska kända. På ett konvent träffar de Alyssa, en snygg serietecknare som är lesbisk, och Holden faller för henne. Sedan får man följa hur Alyssa och Holden lär känna varandra och det leder till kärlek. Problemet är att Alyssas förflutna är svårare än Holden trott.

Nja, jag gillar nog den här filmen lite men inte mycket. Den har ett stort problem och det är Ben Affleck. Jag kan inte känna något Holden. Jag förstår inte varför han håller på som han gör. Jason Lee är bra och jag hoppas han hittar tillbaka till filmens värld efter att ha varit Earl. Enligt ryktet påstods Kevin Smith (regissören) ha skrivit Good Will Hunting, något som alla inblandade hävdar är osant men jag vet inte ibland. Det känns ungefär lika pratigt som den här filmen. Ja, det finns bättre Smithfilmer och jag borde leta reda någon av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar