tisdag 7 januari 2014

Harry Potter och Dödsrelikerna del 1



När vi träffar Harry igen ska han fylla 18 år och det gör också att vissa skydd försvinner och han blir mer sårbar mot Voldemort. I alla fall börjar det fartfyllt för att sedan bli långsamt. Jag förstår varför man har valt att dela den sista boken i två. Det finns saker som måste berättas men precis som när jag läste boken får jag frispel på Ron. Killen behöver växa upp. Jag förstår inte hur han kan ha hängt med så länge. Han är nästan alltid sur och dessutom så bortskämd. Där borde Ron och Draco känna sig hemma. Vissa karaktärer försvinner och vissa visar sig inte riktigt så onda som man kanske trott.

Jag gillade den här filmen när den kom. Jag gillar den fortfarande. Det finns något i den som är så tragiskt. Harry som får veta så mycket om en familj han aldrig känt. Det smärtar lite i själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar