torsdag 2 januari 2014

Harry Potter och Hemligheternas kammare


Det är dags för lillasyster Ginny Weasley att börja på Hogwarts tillsammans med sina bröder. För henne är det inte ett så roligt år men för alla andra är det kanske ett okej år. Harry däremot har en husalf som försöker stoppa honom, en galen lärare i försvar mot de mörka konsterna och alla tror att han är en mördare, så han och Ginny har inte kul.

Det är lite mörkare i denna film. Harry har det inte lätt och filmens fokus ligger på utanförskap. Det är ju Harrys stora problem att han vet så lite om trollkarlsvärlden. Något jag saknar är Hermoines kamp för husalfernas rättigheter. Det som får henne och Ron att bråka ännu mer än vanligt. Jag förstår att det måste plockas bort men ibland blir bråken konstiga när man inte vet vad som händer. Jag saknar också diskussionerna mellan Harry och Dumbledore. Man skulle ju kunna tro att jag inte gillar filmen men det gör jag. Jag bara saknar delar som var favoriter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar