söndag 30 mars 2014

5. De vanligaste motargumenten jag stöter på som feminist är…

..kan man inte vara humanist istället? Är det inte viktigare att se hela människan? Jo, men det är vad feminismen vill. Fast förstår man inte det är det kanske dags att läsa på lite.

...hur man kan vara feminist eftersom alla feminister hatar män? Vad då hatar män? Jag hatar inte män och jag tycker att det är ett konstigt argument. Det finns inget självändamål i det. Däremot har jag problem med enskilda män som gärna utnyttjar kvinnor eller vice versa. Fast det är en helt annan diskussion.

.....det är bara lesbiska som är feminister. Jag tänker inte ens kommentera det.

Ja, det finns många mer. Precis som om det är ett skällsord ibland. Stör mig något på dumma kommenterar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar