fredag 22 augusti 2014

Dollhouse och Human Target

´7

Ibland tycker jag att serier försvinner för fort. Jag gillade Human Target som handlade om en mycket speciell firma som fungerade som extrema livvakter. Den fick bara två säsonger och sedan var det nedläggning. Samtidigt har man spelat in omgång två av Beverly Hills. Jag menar. hallå det var segt första gången.

Fast det är kanske inte så konstigt för det är väl ingen som hittar serien. Likadant var det med Dollhouse. Men där tror jag att Whedonhypen dödade serien. Jag tror den hade kunnat blivit något riktigt häftigt men nu får man gilla slutet. Eller ogilla beroende på vem man är.

Men of a certain age kan jag nästan förstå att den enbart fick två säsonger. Det var lite segt i slutet av tvåan om man säger så även om tanken var god. Män i medelåldern som inte är hippa nog att skaffa sig yngre älskarinnor.

Synd ibland att vissa serier försvinner innan deras tid är uppe. Andra serier borde egentligen inte ha producerats alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar