fredag 8 augusti 2014

Lagens änglar




Detta är den första serie jag såg från avsnitt ett till det allra sista. Många var de skådespelare som kom och gick över årens lopp men de flesta var riktigt bra. Det var lite upp och ned med kvaliteten på rättegångarna men oftast var de intressanta.


Jag tror att jag lärde mig en del om det amerikanska sättet att driva rättegång men också hur mycket som görs upp innan. Fiffel och mygel och uppgörelser som leder till att den ena sidan känner sig kränkt och den andra lycklig. Så kan det i värsta fall börja om igen. Det som jag också minns är att man skrev in upproren i LA. Det var en otäck tid och man valde att låta karaktärerna uppleva den. Det kändes som om man verkligen ville vara en serie som levde i nuet. Men den ambitionen har gjort att den inte åldrats väl. Det är saker som idag känns så omoderna att man skrattar lite eller åtminstone fnissar. 

Fast fortfarande är det en av mina favoritserier. Det var också här som jag började gilla domstolsdrama. Något som jag blev glad över när The Good Wife kom för några år sedan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar