lördag 2 augusti 2014

Mad about you



Det finns något charmigt över hur detta par döper sitt barn. Hennes namn kommer från en akronym. Mabel står för Mothers Always Brings Extra Loving. Det faller de lite uttrötta föräldrarna för och det säger en del om ett par som lever mellan ångest och annat. Detta par lever i New York och medan Paul försöker filma dokumentärer av olik slag vill Jaime arbeta med PR och bli bättre på det.

Det utspelar sig ganska mycket i deras lägenhet och de pratar. Gud så de pratar. Det är som en komediserie med Woody Allen-karaktärer utan Woody Allen. Jag vet inte varför jag har den tanken men det är kanske farten eller innehållet. Jag kan ändå tycka att det är roligt och gulligt.

Någonstans tycker jag det var synd att man inte lade ner energi på att marknadsföra serien mer i Sverige. Den kom nästan samtidigt med Vänner men märktes aldrig. Istället visar många svenska kanaler andra serier i repris. Jag önskar att fler hade hittat denna serie. Det är nog den enda komediserie min syster blir riktigt glad av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar