onsdag 15 oktober 2014

Kulturkollos serieenkät

1. Om du var en superhjälte/superskurk, vad skulle du heta och vilken vore din superkraft?

Om jag var en superhjälte skulle jag nog vara superrättvis. Jag skulle lyssna på alla och sedan bestämma mig. Det är så viktigt för mig att vara rättvis så det måste vara mitt område. Mitt namn skulle vara Fairness bara för att.

2. Vem skulle teckna serien om ditt liv, och hur?

Lina Neidestam som har tecknat Zelda. Jag gillar hennes böcker och hennes bilder. Det skulle passa mig bra. Det skulle bli lite som Zelda, lite wild and crazy liksom.

3. Föredrar du att läsa tecknade serier eller att se dem på film/tv?

Jag gillar både ock även om det var vanligare när jag var yngre. Jag gillar att ta till mig berättelser i olika former.

4. Vilken är din favorit bland tecknade serier och grafiska romaner?

Jag gillar Zelda som sagt men jag tycker också om Liv Strömquist. Annars tycker jag också lite om de grafiska romanerna om Buffy. Så tycker jag om Marvel Comics. Men det är superduperbarnnörden i mig som inte kan låta bli att tycka om det :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar