lördag 28 mars 2015

En fiktiv plats att besöka

Kulturkollo hade ett fantasytema och frågorna handlade om fiktiva platser, varelser och så vidare. Här kommer mina tankar.


Vilken fiktiv plats skulle du besöka om du bara kunde?

Ska jag vara ärlig vet jag inte. Alla platser är ju inte tilltalande om man säger så. Det finns alltid onda krafter och jag känner att dödsätare, orcher eller annat oknytt kan hålla sig borta. Brrr i min mening men samtidigt vill jag nog hälsa på i Potters värld. Bara för att äta godis som smakar snor eller träffa Fred och George Weasley. Jag säger bara att de två är med för lite i filmerna.

Eller egentligen vore väl Körsbärsdalen ett mycket vackert ställe att besöka. Det känns väldigt lugnt och skönt. Kanske dit skulle min färd ta mig.


Om du fick välja en av alla dessa magiska varelser som ditt eget husdjur – vilket skulle du ta? Och varför?

Ja, det var inte så lätt att svara på. Jag tänker att jag nog skulle vilja ha en drake som husdjur. Jag är född i drakens år så det passar ju. Dessutom lär man få vara ifred för de flesta inbrottstjuvar eller vad tror du?

Hitta på en egen trollformel! Hur låter den? Vad tänker du använda den till?

Ja, mundialis - städa vore min trollformel. För vem skulle inte vilja ha det städat hemma i ett nafs?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar