lördag 17 september 2016

Veckans ord på L

Sent idag, men nu kommer veckans ord. Den här gången på L. Associera följande ord till böcker och/eller författare:

lagom

leka

liv

långsam

lördag


Lagom svår litteratur är ungefär vad jag orkar med just nu. Därför blir det en del noveller. Framförallt för att de är korta och tar slut. Jag klarar av att hålla dessa handlingar i huvudet.

Det är inte ofta som jag leker i min dagliga liv. Någonstans verkar vi göra skillnad på leka och leva livet. Egentligen är det ju underbart. Det går att leka med känslor. I The night manager leker personerna katt och råtta med sanningen nästan hela tiden.

I Mats Berggrens roman Onsdag kväll strax före sju tar en ung kille livet av sin vän. Bara för att han blir arg. Där slocknar två liv men på olika sätt.

I Hjärtats innersta röst av Jan-Philippe Sendker måste Julia sakta ned. Hennes snabba liv går över till ett långsamt liv i Burma.

 Idag är det lördag men annars brukar det vara dagen då det händer saker. Jag kan inte komma på en enda bok där just lördag är viktig. Däremot får dagen vara viktig som vila för mig denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar