lördag 8 oktober 2016

Allt flyter



Konstsim är en konstig gren. Ja, jag vet, de tränar otroligt mycket men det känns i alla fall lite sådär konstigt. Det handlar visserligen om gymnastik i vatten skulle jag säga. Så, med de fördomarna tänkte jag nog aldrig se den här filmen. Eftersom jag däremot håller på att flytta och har packat ned det mesta blev det så att i min filmutmaning skulle jag se en svensk film. Detta var en av dem som fanns på min streamingtjänst.

Det finns ett svenskt manligt konstsimningslag i Sverige. De är ganska framgångsrika tydligen och har vunnit guld många gånger. Gruppen består av män över 40. Denna film är inspirerad av den gruppen. Det är ganska charmig film. Lite dumma saker, lite konstiga saker och lite roliga saker. Några är pinsamma men kanske är den finlandssvenske simmaren bäst med sin passion.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar