måndag 30 januari 2017

Just nu-enkät

Läser just nu: Just nu läser jag What my girlfriend doesn't know av Sonya Sones och Sagan om Turid: Korpgudinnan av Elisabeth Östnäs

Läste just ut: Du, bara av Anna Ahlund
Läser snart: The last star av Rick Yancey
Senaste boken jag fick: Det var Fantastic Beasts and Where to find them 
Senaste väldigt övertygande recensioner: Tja, vet inte riktigt kanske Färjan av Mats Strandberg. Jag är väldigt rädd för båtar och färjor men efter typ att ha läst vad som tycks där ute så blir det nog så att den ska läsas. Någon gång.

Biblioteksböcker: Tre noveller - Två Söderberg och en Martinson. De ska läsas och skickas hem till skolbibblan där de bor i vanliga fall.

Böcker som funnits på min att läsa snart-lista i över ett år: Många böcker. En av dem är väl Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag av Sara Ohlsson

En bok jag sparar till en riktigt dålig dag: När livet börjar om av Lucy Dillon. Hennes böcker brukar få mig pigg och glad.

Högst upp på önskelistan just nu: Att jag har ork att läsa Utvandrarsviten - jag vill men orkar inte just nu.

Ser fram emot: Våren och framförallt ha tid att läsa Ferrantes serie klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar