fredag 17 mars 2017

15 frågor om vårvintern

Från Johannas deckarhörna kom den här. Sedan har den dykt upp både här och där mitt flöde. Med den menar jag en snabb enkät om vårvintern som vi befinner oss i. Eller lämnar snart tror jag. Sen på bollen är jag likväl.


Semlor eller våfflor?
Det finns få saker som är godare en gräddad våffla med drottningssylt.

På spåret eller Sveriges mästerkock?
Jag är rätt svag för herrarna Luuk och Lindström.

Bokrea eller pocketkampanj?
Jag har svårt för pocketböcker pga synen. Gillar att köpa inbundna om jag ska köpa böcker. Annars lånas det helst.

Längdskidor eller alpint?
Längd är grejen.

Bokaktuella Camilla Läckberg (Häxan) eller Birgitta Ohlsson (Duktiga flickors revansch)?
Den låter intressantast i mina öron.

Tulpaner eller snödroppar?
Vårblomma :).

Vasaloppet eller Oscarsgalan?
Hellre Vasaloppet eftersom Oscarsgalan blir mer konstig för varje år.

Långkok eller hämtpizza?
All the way långkok. Köttgryta som stått och puttrat i timmar ger så trevligt kött.

Klassiker eller nyutkomna böcker?
Jag läser det senare i större utsträckning än jag borde och det gör min läslista enorm.

Melodifestivalen eller P2-konsert?
Om jag nu måste välja.

Pollenallergi eller blixthalka?
Det har jag ju så.

Böcker som utspelar sig i Paris eller i London?
Kan mer om staden och förknippar Paris med Zola.

Ishockey eller bandy?
Svår sport men underhållande. Älskar drivet. 

Bokaktuella Jo Nesbø (Törst) eller Johannes Anyuru (De kommer att drunkna i sina mödrars tårar)?
Låter hur intressant som helst.

Blåmesar eller domherrar?
Burriga och mysiga. Har ett par som tittar så när de blir matade.

2 kommentarer:

  1. Det är väl tur att det snart är våffeldagen. Av någon anledning brukar det inte bli våfflor resten av året :)

    SvaraRadera
  2. Det är sant. Våfflor är ju knappast något som ätes året runt. Fast tydligen i Belgien. Där är det rätt vanligt.

    SvaraRadera