fredag 24 mars 2017

VÅRLÄSNING – EN ENKÄT

En enkät från förra året men why not liksom?

Vad läser du för bok/ böcker just nu?
Just nu läser jag Vi måste sluta ses på det här sättet av Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck samt Pretties av Scott Westerfeld.


Vilka nya böcker som släpps i vår ser du mest fram emot att läsa?
Kristina Ohlssons Syndafloder som kom i slutet av februari
Sara Bergmark Elfgren och Karl Johnssons Vei
Åsa Asptjärns Rimligt lyckade ögonblick 
Jenny Colgans Den lilla bokhandeln runt hörnet
Lucy Dillons Allt jag önskade 

Vilket är ditt bästa vårtecken, som du längtar mest efter och som du känner att när du har sett det då är det verkligen vår?
Det är nog alla blommor som poppar upp här och där.

Vilken är den bästa boken du har läst hittills i år?
Tja, det får bli serien om Turid. Klart bäst och intressantast gällande nytänkande ungdomslitteratur.

Om några veckor är det påsk, och många läser gärna ”påskkrim” då. Har du några sådana planer?
Nej, jag läser få deckare och om jag hittar rätt så läser det annars inte.

Finns det någon debutant eller för dig ny författare som du ser extra mycket fram emot att läsa i vår?
Nja, snarare böcker av gamla godingar. En ny författare för mig är dock Bella Forrest vars serie The Gender Game verkar rätt intressant.

Finns det någon bok som ger dig extra mycket vårkänsla?
Inte i år men det brukar vara någon bok som är läsvänlig och gärna lite spännande. Ett år plöjde jag nog alla då inte lästa Dillons böcker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar