söndag 30 juli 2017

The Devil is a Marquess av Elisa Braden


Ärligt så läser jag inte direkt många romance men det händer. Detta är första gången jag läser en på engelska och jag tror att formen är lite speciell för just genren. Det påverkade min läsning lite tog en stund innan jag kom in i den.

Charlotte Lancaster, känner sig ful och vill inget hellre än att få åka till Amerika och starta ett företag. Det har hon drömt om i åratal och efter fem år i London utan ett enda äktenskapserbjudanden tänker hon sig att det ska bli så i år att pappan ger upp. Det har han inte. Dottern ska gifta sig till en titel och han är beredd att betala för den. Det är här som Benedict Chatham, den nye markisen av Rutherford kommer in i bilden. Hans far har just avlidit och lämnat otroliga skulder efter sig. De är så stora att han har fått sålt av allt. Därför är förslaget att vara gift med Charlotte ganska enkelt. 100 000 pund är inte lite pengar och han har ju sålt sig förr. Istället för att stanna kvar i London skeppas de nygifta till Chatwick Hall, Rutherfordfamiljens gods i Norththumberland.

Det är en trevlig stunds underhållning och handlingen lämnar inte direkt något utrymme för överraskningar. Snarare är det så att det är skönt att jag vet vart vi ska i slutet. Det är en helt okej läsning under en sommardag när du har hamnat lite i läskoma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar