fredag 29 september 2017

Helgfrågan v.39


Det är fredag morgon och jag har en ganska lugn dag idag. Från Mia kommer veckans helgfråga som är två och denna vecka är Bokmässan i fokus. Inte så konstigt egentligen. De är som följer:

Vad tycker du? Vad tycker du Bokmässan ska göra för att öka intresset för oss bokbloggare?

Bonusfråga: Om jag bara ska köpa 1 bok från bokmässan vilken skulle det vara?

Jag vet inte riktigt. Kanske är jag, som typ aldrig besöker Bokmässan, inte rätt person och svara på den. Jag tror att Instagram har en stor del i det. Många bokbloggare verkar finnas på båda ställena. Det tror jag gör att arrangörerna tänker det går att nå fler. Då kanske bokbloggarna får stå tillbaka lite. Jag som liksom bloggar lite i skymundan märks ändå inte. Som sagt, fel person.

En bok. Ja, vad svårt. Jag hade ju köpt den tredje delen i Justin Cronins serie Passagetrilogin. Den heter Spegelstaden. Fast då ska du helst ha läst ett och två. En värld där människan jagas av supervampyrer. De är inga gulliga söta vampyrer utan äter människor på löpande band.

Annars kommer Mikael Niemi med Koka björn. Hans berättelser kan vara superbra och helkassa. Hur vet en aldrig förrän efteråt.

20 kommentarer:

  1. Jag har de två första i trilogin så den får nog vänta. Koka björn låter inte lockande alls, det är lite som du skriver.

    SvaraRadera
  2. även om du inte är på Bokmässan, vill du kanske se vad som finns där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, kanske. Fast det bra att inte vara där när jag inte får köpa böcker.

      Radera
    2. du kan få tips vad du kan låna på biblioteket

      Radera
    3. Det fungerar alltid :). Bibliotekstips är alltid välkomna.

      Radera
  3. Jag brukar inte heller åka på Bokmässan. Koka björn låter verkligen som en bok som kan vara jätte bra eller inte alls speciellt bra.

    SvaraRadera
  4. skulle gärna åka på mässan om någon gav mig ett helkort så jag kunde gå på seminarier alla dagarna

    SvaraRadera
  5. Jag åker inte heller på Bokmässan.

    SvaraRadera
  6. Blir ingen bokmässa för mig heller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns som om det är många som inte åker dit.

      Radera
  7. Mikael Niemi tänker jag att jag ska läsa något av men än har det inte blivit av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det väl med många författare. Snart, tänker jag med. Sedan blir det något annat.

      Radera
  8. Det blir ingen bokmässa här heller, inte varit riktigt på g för årets. Men det blir kanske någon annan längre fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det bli. Hoppas alltid jag ska minnas att boka men så blir det nästan aldrig.

      Radera
  9. Tror också det hänger lite ihop med Instagram! Det är mycket som sker där i dessa tider och det får väl vara okej liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Troligtvis, det är ju i bildernas värld vi lever.

      Radera