tisdag 26 september 2017

Hur läser du?

1. Hur många böcker läser du vanligtvis samtidigt?
Tja, allt från två till fem. Just nu läser jag nog kanske fyra. Mest för att byta av efter ork och humör.

2. Om du läser mer än en bok, hur bestämmer du när du ska byta mellan böckerna (läser du ett speciellt antal sidor i en innan du byter till den andra?)?
Jag läser i ett flow och när jag inte orkar mer, för det händer, så byter jag nästa gång.

3. Byter du någonsin bokmärke när du är en bit in i en bok?
Ibland.

4. Var förvarar du boken du läser just nu?
Läser just nu tre böcker digitalt. En i örat, och två som e-böcker. De ligger lite här och där. Den fysiska boken finns just nu bredvid sängen.

5. Vilket tid under dygnet spenderar du mest tid med att läsa?
Tidig kväll och till och från jobbet just nu.

6. Hur länge läser du vanligtvis i ett svep?
Kan bli en timma men en halvtimma om jag har annat att göra.

7. Läser du inbundna böcker med ”dust jacket” på?
Nej, de får ligga och hålla sig fräscha tills jag läst klart.

8. Hur läser du vanligtvis? Sitter, ligger, osv?
Ljudböcker läser jag nog mycket gående eller görandes andra aktiviteter. Annars sitter jag eller ligger. Beror på var jag läser tror jag.

9. Tar du med dig boken du läser överallt?
Jo, de flesta ställen faktiskt. Speciellt ljudböcker.

10. Hur ofta uppdaterar du dina framsteg i boken du läser på Goodreads?
När jag minns att jag ska göra det :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar