söndag 26 november 2017

Life


På en internationell rymdstation kommer teamet i kontakt med något som faktiskt lever. På mars har de hittat något som reagerar och agerar. Alla blir helglada och det sänds tv-program om detta. Så växer Calvin, som den lilla varelsen eller geléklumpen, döpts till. Han växer och börjar attackera besättningen. Till skillnad från oss klarar sig varelsen bättre i rymden men gillar värme och ljus. Snart börjar en kamp mot tiden. För den här varelsen bör inte hamna på jorden överhuvudtaget.

Det här är en ganska smart rymdfilm. Jag har sett bättre och sämre men vad göra kring det. Det är rätt okej underhållning och det är också riktigt bra skådespeleri. Dessutom är det något så ovanligt som rymdskräck utan skrikande. Det kommer aldrig bli lika bra som Alien, nej det kommer aldrig att hända, för Ripley är liksom kung i den här genren. Eller queen ska jag väl säga. Annars tycker jag om tanken att allt sker på en liten rymdstation som ändå är ganska begränsad. Jag var underhållen och lite skrämd. Helt lagom med andra.

2 kommentarer:

  1. jag skulle helst stanna på jorden men gillar filmer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, jag skulle vilja åka till Mars. Verkar konstigt med en planet som är röd. Undrar hur det känns att gå i hela tiden.

      Radera