fredag 22 december 2017

Helgfrågan v.51



Det är konstigt att när en väl är ledig så vill kroppen gärna vakna tidigt. Fredag morgon och till jobb är lite tyngre. Fast utvilad är viktigast. Det är snart julhelg och jag tänkte att svara på Mias helgfråga idag. Den är som följer:

Vilken bok/böcker tänker du läsa i jul?
Bonusfråga: Hur firar ni jul?

Svårt att säga men jag vet att jag får en bok eller två, för det får jag alltid men vad vet jag inte. Annars tänkte jag läsa den här också. Sedan får det bli lite improvisation.


Vi firar jul i familjen. Övriga släktingar har vi firat med tidigare veckor. Det är så alltid. Vi äter gröt på morgonen och julbord runt 14. Eftersom vi alla gillar Kalle ser vi det och sedan spelar vi lite spel eller något annat och vid 18 är det dags för julklappar. Karl Bertil Jonssons jul måste ses och då ska det vara klart. Då blir ofta en skinksmörgås samtidigt och sedan ja, då beror det på ork och intresse. Julafton och juldagen är de lugnaste dagarna på året i min familj. Kanske midsommardagen och nyårsdagen också.



19 kommentarer:

  1. spela spel är mysigt, det gillar även 2- och 4-åringen ❤️

    SvaraRadera
  2. Ha en fin jul och en trevlig julläsning.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar juldagen just för att den brukar vara så lugn.

    SvaraRadera
  4. Låter som en skön jul, inte dumt ned lugna dagar. God jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bäst med julen efter allt annat :). Detsamma.

      Radera
  5. Låter som mysigt julfirande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det. Tur att vi inte får Lego numera. Det var livade år.

      Radera
  6. Kalle är tradition ... Men jag är oftast den enda som inte somnar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kalle är ett otroligt sömnpiller ibland men Ferdinand är alltid uppskattad.

      Radera
  7. Juldagen är nästan bäst på hela julhelgen. God Jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Juldagen är skön dag överlag. Med lite extra skinksmörgås.

      Radera
  8. Skönt att kunna ta det lugnt till jul, behövs ju den här tiden på året. Karl Bertil Jonssons jul gillar jag. :)

    SvaraRadera
  9. Vi älskar spela spel det är supermysigt.

    SvaraRadera