måndag 15 januari 2018

11 bokfrågor

Jag har ingen aning om var jag hittade den här. Den har legat i utkast länge så jag tänkte jag gör den nu när jag har lite svårt att hålla igång läsningen. Det senare tar sig nog. För det är nog boken jag läser just nu. 

1. Vilka är de fem författare du har flest böcker av i bokhyllan?
Margit Sandemo, Jan Guillou, Joanne Hildebrandt, J.K. Rowling och Ken Follett

2. Vilka fem författare av de du har i bokhyllan uppskattar du mest?
Tja, det får bli J.K. Rowling för att hon skrivit en så komplex serie där karaktärerna hänger så bra ihop.

3. Senast köpta inbundna bok?
Jag har inte köpt böcker på riktigt på flera år. Jag har fått böcker så det blir Dan Browns Begynnelsen i så fall.

4. Senast köpta pocketbok?
Se ovan.

5. Favoritgenre?
Fantasy får jag nog säga. Tur att den är bred och innehåller mycket.

6. Ultimata längden på en bok?
Jag kan tänka mig 375 sidor är lagom.

7. Köpa eller låna böcker?
Helst låna. Köper gör jag bara numera om jag verkligen älskar boken.

8. Inbundet, pocket eller e-böcker?
Får inbundet men om jag måste välja är e-böcker något som jag uppskattar.

9. När på dygnet läser du helst?
När som helst.

10. Tre böcker du inte läst än men som du ser fram emot?
Midnattsljus av Charlotte Cederlund
Den stora utställningen av Marie Hermansson
Simson av Lina Sjöberg

11. Vilken bok har du läst flest gånger i ditt liv?
Det får bli Ulrike och kriget av Vibeke Olsson. Jag tittade i min läsdagbok och runt 2000 hade jag läst den 20 gånger. Så det är en lågoddsare att jag läst den fler gånger sedan dess.

4 kommentarer: