fredag 2 februari 2018

Helgfrågan v. 5




Det är fredag och dags att åka till jobbet om några minuter. Jag har varit inne hos Mia för att leta reda på veckans Helgfråga som är som följer:


Frågor:
Vilken bok ligger på din första plats i vårens utgivning? (Alltså vilken vill du läsa allra mest)
Bonusfråga: Hur ska det vara runt er när ni läser?

Jag hittade den här. En historielärare, känner mig lite nyfiken, som är nästintill odödlig och levt i århundranden. Dessutom ska den bli film med Benedict Cumberbatch. Hur kan jag inte gilla den här boken innan jag ens läst den? Två flugor i en smäll.



När jag läser kan det nästan vara hur som helst. Om jag lyssnar med öronen vill säga. Om jag läser som vanligt får det gärna vara ljud men inte samtal. Musik går bra och radio men inte samtal IRL.

26 kommentarer:

  1. Irl samtal kan vara störigt, i alla fall hemma, när jag gick i skolan störde samtal mig mindre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, när jag ska läsa i alla fall. Annars är ju samtal trevliga.

      Radera
  2. lyssnar inte på böcker, somnar, men den boken blev jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pappa har lyssnat i hela livet och jag har lärt mig lyssna. Det är en konst precis som att lära sig läsa. Tycker det är skönt ibland.

      Radera
  3. Jag har radion på hela dagarna och den stör inte, men när make sitter på andra sidan bordet och pratar så är det oerhört störande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är något med ljud och ljud. Äkta nära prat är verkligen störande när en läser.

      Radera
  4. Låter spännande att den blir film med Cumberbatch! :)

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Tror det såg ännu bättre ut på engelska men det är fint.

      Radera
  6. Den boken väntar jag också på, läste hans Människorna för något år sedan och den var riktigt bra.

    SvaraRadera
  7. Känner till författarnamnet men titeln var ny för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, kommer ju i vår. Fast det finns ju så många böcker.

      Radera
  8. läckert omslag. mobiltelefonsamtal kan göra en tokig. det mest störande av allt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mobilsamtal där det talas väldigt högt i en stor folksamling irriterar mig något galet.

      Radera
  9. Jag hör inte ens folk som försöker prata med mig om jag läser..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckliga du, jag är ganska ljudkänslig så jag hör alltid. Ungefär som myggbett :).

      Radera
  10. Jag har tänkt läsa Människorna av Matt Haig, och är den bra kanske jag läser den här också :-)

    SvaraRadera
  11. Jag gillade hans bok Människorna mycket och jag är lite nyfiken på den här.
    Jag gillar att både läsa och lyssna men som du säger så kan samtal nära en gör att koncentrationen försvinner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas den är bra. Den kändes väldigt mycket som min bok.

      Radera