fredag 25 maj 2018

Helgfrågan v.21


Åh, värmeförkylning slår ut mig som mest. Det gör ont i halsen och är snor till förbannelse. Värmeförkylning tänker du? Jo, jag blir varm på dagen och sover med öppet fönster på natten på grund av värmen. Det blir kallt, drag och badabing, jag är förkyld. Som ett brev på posten. Varje år händer det. Just nu är det dock inte optimalt. Lärare i maj är stressade utan förkylning. Men nu är det fredag och Mia ställer sina frågor:

Vilken författare skulle du vilja intervjua och vad skulle du fråga?
Bonusfråga:
Vilken är din favoritglass?

Jag skulle nog vilja intervjua J.K Rowling. Ja, jag vet att jag är vuxen men någonstans slog böckerna an hos mig. Det finns så mycket samhällskritik och hur alla människor har fördomar. Det jag skulle vilja fråga är dock hur hon lyckades komma på alla smarta saker som händer i trollkarlsvärlden.

Jag gillar mjukglass. Den ska ätas på sommaren när det är varmt och inte från McDonalds. Den ska ätas i bägare och helst våffelbägare. Sedan ska det vara strössel på. Jag saknar mjukglass i chokladsmak. Den var god men numera är det vanilj som gäller där jag handlar och det går bra det med. Chokladströssel på.

8 kommentarer:

  1. läst alla Potter-böcker, jag är tant

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med. Både på svenska och engelska.

      Radera
  2. Rowling är intressant. Har några Harry Potter böcker kvar att lyssna på, på engelska. Låter jobbigt med förkylningen,. Drag brukar inte vara så lyckat för min kropp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Drag är inte bra men jag kan inte sova utan öppna fönster under sommarhalvåret. En förbannelse.

      Radera
  3. Hade ingen aning om att samhällskritik var invävt i J.K Rowlings böcker, nu blev ju till och med jag nyfiken, fast jag inte längre tillhör rekommenderad läsålder. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det finns. Hur de utnyttjar olika magiska raser t.ex. och framförallt tanken om renblodigheten får det att rysa hela vägen.

      Radera
  4. J K Rowling låter som ett bra tips.

    SvaraRadera
  5. Så hopplöst att bli sjuk just nu. Hoppas att du kryat på dig sedan du skrev inlägget. Jag tycker att jag är mer mottaglig för förkylningar den här tiden på året, och har en egen teori om att immunförsvaret blir nedsatt på grund av pollen. Jag är inte allergisk, men man kan ju vara överkänslig.

    SvaraRadera