söndag 29 november 2009

Svenska C

Jag hamnade i en stor diskussion med mina kollegor idag. De tycker inte att man ska göra svenska C helt digital. Jag förstår inte varför. Det är ju trots allt den tiden vi lever i. Jag tycker det är synd att de är lite rädda för att göra fel. Det är nog det som gör dem rädda. Jag har tycker att man kan lärar sig tillsammans med sina elever. De kan använda Internet och dess funktioner bra och jag kan lära dem att kommunicera bättre. Är inte det en bra och vettig kombination så säg? Men dit kom vi aldrig. Rädsla är en stor del av en lärares vardag. Synd bara att man inte kan omvandla sin rädsla till att lära sig och sina elever.

Jag ska inte ha kursen utan det ska en kollega ha. Ibland önskar jag större gehör bland kollegor och skolledning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar