tisdag 23 mars 2010

Mitt på ljusan dan

Jag var uppe i mitt vindsförråd igår och insåg att någon har varit inne och snott saker. Mina resväskor, min sovsäck, min uppblåsbara madrass samt pump och tre dvdfilmer som jag hade köpt dubbelt av och tänkt sälja. Totalt tror jag att värdet var cirka 3000 kronor. Man kan inte komma in utan nyckel så någon av mina grannar har klippt upp mitt lås, gått in och tagit mina saker. Jag ska ringa idag till min hyresvärd och jag undrar om någon annan blivit utsatt. Jag springer ju inte på vinden varje dag så frågan är när det hände.

Det är inte första gången detta hänt i byggnaden. Sist blev jag också av med min resväska, och min gamla stereo. Den gången så kom hyresvärden på vem det var, personen fick en varning och vräktes så småningom. Det var också på den tiden som posten blev stulen om den stack upp ur brevlådan.

Då som nu känner jag mig kränkt. Att få saker stulna är bland det värsta som finns. Jag vill bara ha mina saker i fred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar